Skip links

Drama

Objectives

Students who have joined the Drama and Short Video Filming Club will acquire and develop various fundamental performance and production skills through involvement in various activities, workshops and competitions.

Activities

Hong Kong Schools Drama Festival (Cantonese and Putonghua categories), Short Video Filming Competitions organized by different organizations: , Drama Appreciation, attending Club’s Day activities.

Structure:

Chairladies, Vice Chairman, Secretary, a total of 30 members

Hong Kong Schools Drama Festival 2016-2017

Cantonese Category

Putonghua Category

Short Video Filming Competition

Golden Flower Short Video Filming Competition

YMCA Mini-movie filming competition

Interview

香港經濟日報訪問(下半部份)

中學生拍微電影 道出成長的掙扎

《再踏》:鼓勵面對挫折時找到同路人

初中組金獎由中華傳道會安柱中學創作的《再踏》獲得,電影以「面對挫折」為靈感,全片充滿動感,最細小演員只有中一;故事主角因試過踏單車跌下受傷,之後害怕再一次嘗試學習,最後主角悟到自己若想幫助別人跨越自己,便要先踏出第一步,因而影響了同樣因遇過欺凌怕事的師弟。

電影充滿動感,中一的小演員跟師兄互動,演出自然。安柱中學負責微電影小組的劉老師謂,製作隊來自校內中二學生,他們用挫折作主題,卻拍出時下學生面對壓力下,一分內心掙扎及複雜的心情。

我欣賞學生創作的對白,例如有一幕是主角抗拒別人邀請嘗試再踏單車後,望向窗外自言自語:「我不是憎、而是驚。」其實好多小朋友是這樣的,很想突破自己、但又極度困惑。

電影透過兩位主角的經歷,鼓勵年青人勇於克服困難、走出陰影。她謂這一代的小朋友普遍接收到負面東西居多,較少有積極性思維。同學間多是聊打機或是非,較少談論個人內心的需要或盼望,更枉論向別人坦白自己的最害怕。

中學生普遍怕分享自己的懼怕,可能是怕瘀、或面對不到別人的反應,而寧選擇收埋自己。電影用輕鬆手法帶出了同儕的互動,最積極意義是:當孩子因希望幫助別人,踏出第一步後,發現到自己可以很有影響力。其實時下的年青人,是很少覺得自己有影響力,可感染別人。